p20_ly_treppplenippples

Trippple Nippples + Ly DIK

אם חשבתם שאתם יודעים הכל על אוונגרדיות, כנראה לא קראתם את הכותרת של הפוסט הנ"ל.

בפוסט הזה החלטנו להציג הרכב מוזיקאלי ואמנית גרפיטי מטוקיו העונים לשם Tripple Nipples (על שם שלושת הסולניות), ו-Ly DIK – אשר עובדים הרבה יחד ומסמלים עבורנו את השינוי בחברה היפנית המתחולל מאז אסון המשולש ב- 2011.

"אוונגרד זה משהו שרץ קדימה, מקדים את זמנו במובן מסויים. אנשים לרב לא מתחברים לזה ולא מבינים את זה, אבל מרגישים משהו שלא יכולים להתעלם ממנו. הדבר הזה מכניס אותם להבנה חדשה של התרבות". אומרת חברת ההרכב טריפל ניפלס מטוקיו אותם הכרנו כבר בשנת 2011 באחת ההופעות המשוגעות שלהם (אשר התקיימה בבית חולים נטוש בליל כל הקדושים.  הראיון שערכנו להם ניתן לראות בהמשך הפוסט).

טריפל ניפלס הוא הרכב אנרגטי אשר זכה להכרה בינלאומית בסצנות המחתרתיות של בירות העולם. הם משלבים אלמנטים של מוזיקה אלקטרונית, אנרגית פאנק, לוחמה שיבטית, פופ, וידאו ארט, ואופנה בהופעות שלהם.

tripple nipples

tripple nipples

"אוונגרד זה לגלח את כל האלמנטים המיותרים מעליך ולקחת רק את הליבה, לטפח אותה ולתת לה ביטוי."

Ly DIK היא אמנית המבטאת את עצמה מגיל שבע דרך מפלצות דמיוניות והצבע השחור. הסלוגן שלה "I hate DIK" בעצם ביטוי על השנאה שלה למוסכמות החברה, לכל מה שטאבו, להגדרות מגדריות, לאפליה. היא שונאת את כל האלמנטים הללו וזורקת אותם על הקנבס.  כשמסתובבים היום במרכז טוקיו, בעיקר ברובע שיבויה, ניתן לראות ציורי קיר ענקיים שלה המצויים על צידי מבנים מסחריים כמו חנות הכלבו PARCO. מה שמרתק הוא שגוף מסחרי ענק כמו PARCO נותן במה לשוברת המוסכמות הקטנה הזו,  במהלך "פסטיבל שיבויה" (בחודש שעבר), כך באמצע יפן השמרנית והנורמטיבית.

על קיר PARCO היא כתבה "I hate together. I hate PARCO. I hate Shibukaru 2014"

(Shibukaru = Shibuya Culture)

Ly DIK (by Tokyo Fashion)

Ly DIK (by Tokyo Fashion)

Ly DIK PARCO

Ly DIK PARCO

Ly DIK היא מעצבת תלבושות של טריפל ניפלס ועשתה איתם את הטור העולמי שלהם ב-2012. לפני הטור הזדמן לנו לקפוץ אל מאחורי הקלעים באחת ההופעות ולתפוס את חלוצי המהפכה החברתית ביפן לראיון קצרצר. מרגשת העובדה כי תל אביב היא היעד המועדף עליהם להופעה הבאה.

מהארכיון:)