img_5798s

בין יפו ליפן- חווית חושים ביוקו ספא

כאשר חוצים את דלת העץ העבה בסמטה יפואית הפונה לים, קשה להאמין שנמצאים באותה יבשת. הניחוחות משתנים, הרעשים כבים, הצבעים ניהיים יותר רכים, האווירה השלווה העוטפת את החלל שולחים אותך רחוק מכאן, עד ליפן. ביפן, כמו ביפן, העולם סובב סביב הפרטים הקטנים, סביב הערכה וכבוד לעשייה, לאנשים, לחומר, סביב הרמוניה.

וכך חזונה של אישה יפנית אחת אשר הגיעה לארצנו בתחילת שנות ה-2000 הפך לחלומם של רבים, המחפשים שקט, ניתוק, פסק זמן מטרדות היום יום. ואכן, את החלום הזה אפשר להגשים בחלל יפואי אותנטי, חלל המאפשר זאת ברמה הרוחנית כמו גם ברמה החומרית, הפיזית. יוקו קיטהרה הקימה את יוקו ספא  יחד עם בעלה הישראלי לירן מתוך רצון ליצור מקום שאינו נותן מענה לטיפול בגוף הפיזי בלבד, אלא מאפשר טרפיה של ממש לנפש ולחושים,  בדגש על אסטתיקה ואירוח יפנים.

יוקו ספא_1

יוקו ספא _1

הירידה לפרטים מורגשת מהצעד הראשון אל החלל, שאותו עושים בכפכפים הניתנים בכניסה אחרי חליצת נעליים כנהוג ביפן.  משם מיי המארחת היפנית מלווה אותך בענווה ודממה לסלון, ושם מגישה תה חם עם מטעמי העונה ומגבת לחה, ונעלמת מיד לאפשר לך לשבת כמה רגעים בשקט ולהתרגל לסביבה.

המקום נראה כמו חנות עיצוב סקנדינבית, והחושים מתחילים לספוג את הריחות, הצלילים והצבעים הרכים, ומסתנכרנים עם הסביבה והזמן שהתחיל להאט. בתזמון מושלם מוגשת גיגית אמבט חם לרגליים מעץ ברוש יפני טבעי (הינוקי) ובו פירות העונה ושמנים ארומטים.

אחד מאבני היסוד הבולטים של המקום הוא שמירת האלמנטים של האירוח היפני וריצוי הלקוח עד הפרטים הקטנים.

יוקו ספא סלון

יוקו ספא סלון

 

יוקו ספא_2

יוקו ספא_2

Omotenashi- לב ליבו של האירוח היפני מאופיין ברמת שרותיות גבוהה, כבוד והערכה לאורח, שלווה ונימוסים ומאוד מורגש ביוקו ספא ובכך מתבלט בנוף הישראלי.

בשיחה עם יוקו, אפשר להבין את רוח הדברים המנהלים את הספא: יצירתיות, שקט פנימי (היא מעדיפה לא להסביר הרבה, אלא לחוות דרך החושים) ורגישות לסביבה. "ליפנים יש כבוד לאנשים, למצבים ולחומר הסובב אותם, יש רגישות מסויימת לא רק למה שרואים, אלא מה שרואים מבפנים", אומרת יוקו בהצטנעות.

יוקו ספא_3

יוקו ספא_3

מבין הטיפולים המוכרים יותר כמו שיאצו, ארומה-טרפיה ודיקור, ישנם טיפולים ייחודים ליוקו ספא כגון טיפול רקמות עמוק בשילוב עם טכניקת נשימה, טיפול נשי ולאחר לידה, וטיפול צמחים טבעיים.

בסיום השהות במקום מבינים את הנסיון לחיבור העדין שנעשה בין האלמנטים היפנים והיפואים. יש פה נסיון מוצלח ליצור הרמוניה בין האסטתיקה והשקט ובין הנוף הטבעי והאותנטי, וזו חלק מהחוויה האסתטית והלא מאיימת במקום, אשר מאפשרת איזון בין הדברים במקום ניגודיות או ריחוק.

לפרטים נוספים:

http://www.yokokitahara.com/

 

יוקו ספא_4

יוקו ספא_4