distance

DISTANCE- תערוכת צילום

התערוכה "distance" אשר הציגה במהלך שלושת ימי כנס MATI Ad:Tech וועידת עסקים ישראל- יפן, התקיימה בשני מוקדים: בית אסיה והקונסרבטוריון למוזיקה והייתה יוזמה פרטית שמטרתה היא לקרב בין שתי מדינות מרוחקות זו מזו- יפן וישראל. בתערוכה הוצגו עבודות של צלמים ישראלים אשר צילמו ביפן, וצלמים יפנים שצילמו בישראל. העבודות העלו לדיון מושגים של זרות, ריחוק, קירבה והזדהות המתקיימים בין שלוש הצלעות הנפגשות בעבודת האמנות: האובייקט, הצלם והצופה.

distance exhibition

distance exhibition

התערוכה בחנה את הקשר בין המושגים דרך עבודות אמנות שהקו המחבר ביניהן הוא זרותו של האמן ביחס לאובייקט. כל האמנים צילמו במקום שאינו ביתם, ובתרבות שהם אינם חלק ממנה. שלושה צלמים ישראלים המגיעים מעולמות שונים אשר נפגשו עם יפן בנסיבות שונות, ושני צלמים יפנים המעבירים את תחושותיהם מישראל דרך העדשה. הנושא המרכזי העולה בעבודות הוא כיצד חווה ה"זר" את המציאות החדשה, והאם חוסר הקשר למקום יוצר קירבה והזדהות או שמא ריחוק וזרות? איך אנו כצופים חווים את המצולם (המוכר או המרוחק) דרך עיניהם של הזרים?

Mickey Alon-Noam

Mickey Alon-Noam

 

So Matsuzawa

So Matsuzawa

הצלמים המשתתפים הביעו את זוית הראייה והאינטרפרטציה האישית שלהם לנושא המרכזי. הצלמת הישראלית ענת פרנס המתגוררת בטוקיו מזה שבע שנים, מביעה את אהבתה לכרך הגדול דרך העדשה בדרך אינטימית ואישית, המנוגדת לתחושות שהעיר הזו מייצרת אצלה- עוצמה, סיחרור, תזזתיות.

Anat Parnass

Anat Parnass

הצלם היפני שיניצ'י מוראטה מגיע לישראל משנות ה-90 לתעד את הקונפליקט הישראלי- פלסטינאי. אולם עם השנים הוא שינה את גישתו כלפי צילום עיתונאות מן הסוג הזה ומאז 2003 הוא מטייל בעולם ותופס רגעים חיוביים, מעוררי השראה המייחדים כל מדינה בה הוא מבקר. את אדמת ישראל- פלסטין הוא מכנה "Terresainte" (האדמה הקדושה)- המקום האהוב עליו כבר יותר מעשרים שנה. בשהותו כאן הוא חווה את האוויר, האדמה, הריחות והצלילים העוטפים אותו ויוצרים קירבה רגשית ומנטאלית למקום. דרך עבודותו, שיניצ'י מקווה ליצור רצון להרמוניה וכוונה טובה בליבם של הצופים, ולעורר קירבה ולא מרחק הנוטה ליצירת קונפליקטים.

Shinichi Murata

Shinichi Murata

בעולם הגלובאלי שבו אנו חיים היום, החוויות ה"זרות" הופכות לקרובות יותר וקל לנו להזדהות איתן. לעיתים, ההזדהות היא כה חזקה עד כי אנו מרגישים וחווים את המציאות ה"אחרת" בגוף ראשון, למרות המרחק הגיאוגרפי, המנטאלי, התרבותי והקונספטואלי שמפריד בינינו.

התערוכה אשר הייתה שיתוף פעולה בין צלמים ישראלים ויפנים לראשונה בישראל, הוסיפה נופח תרבותי רב לכ- 650 משתתפים של הכנס, ביניהם הנספח הפוליטי של שגרירות יפן- מר נאבויה קיקוצ'י ונציגים ממחלקת התרבות של שגרירות יפן.

אוצרות והפקה: יאנה אודנופוזוב
תודה מיוחדת לחברת אפסון ישראל על מתן החסות ושיתוף הפעולה.

Distance exhibition

Distance exhibition

 

Distance exhibition

Distance exhibition

 

Distance exhibition

Distance exhibition

 

Distance exhibition

Distance exhibition

 

Distance exhibition

Distance exhibition